2017 yılı Celal Bayar Üniversitesi Teknoloji Geliştirme Bölgesi, Manisa Teknokent’te kurulan TWIN ARGE MÜHENDİSLİK TİCARET LTD. ŞTİ. Metalurji-Malzeme ve Makine Mühendisliği alanları başta olmak üzere Mühendislik bilimlerinde; Temel Araştırma, Deneysel Geliştirme ve Uygulamalı Araştırma Faaliyetlerinde ve bilgisayar destekli tasarım ve sanal üretim çalışmalarında bulunmaktadır.
Bu faaliyetlerin yanında; sonlu elemanlar metodu ile simülasyon destekli tasarım ve Ar-Ge faaliyetleri gerçekleştirmek, alaşım geliştirme, döküm, ısıl işlem, difüzyon, dövme, haddeleme çeşitli sac ve kütle şekillendirme yöntemlerine ait yeni süreçler geliştirmek amacı ile Ar-Ge projeleri gerçekleştirmektedir.
Birlikte çalıştığımız çözüm ortakları ile Üniversite-Sanayi İşbirliği projeleri kapsamında Bölge ve Ülke sanayisine; Sac metal şekillendirme, sıcak-soğuk haddeleme ve dövme simülasyonları gerçekleştirerek eğitimler ve proje ortaklığı hizmeti sunmaktayız.
Proje ortaklığı ile birlikte firmalara hem mali hem vergisel teşviklerden faydalanması, üniversite ile sanayi iş birliğinin güçlendirilmesi, ulusal ve uluslararası Ar-Ge fonlarından yararlanılması desteği sağlayarak rekabet gücünün arttırılması hedefindeyiz.
Twin Ar-Ge ile Ar-Ge ve tasarım kültürünün arttırılması, proje yönetme ve geliştirme, yenilikçi fikirler üretme, kredi ve hibe destekleri konusunda ulusal ve uluslararası fonlardan yararlanma konusunda deneyimli bir proje ortağı elde etmiş olacaksınız.
Twin Ar-Ge Hizmetleri;
- TÜBİTAK – TEYDEB Destekli Ar-Ge Projeleri Ortaklığı
- Ar-Ge ve Tasarım Merkezleri Danışmanlık Hizmetleri
- Ar-Ge Yatırım ve Mali Danışmanlık Hizmeti
- Avrupa Birliği Proje Ortaklığı Hizmeti
- Üniversite-Sanayi İşbirliği Geliştirme
- Teknokent Hizmetleri
- KOSGEB ve Kalkınma Ajanslarına Ait Destekler Hakkında Bilgi Sahibi Olma
- Yatırım Teşvikleri Elde Etme
- Ar-Ge ve Tasarım Merkezi Kurulumu Başvuru hazırlıkları
- Yıllık faaliyet raporu dönemi çalışmalarının yönetilmesi
- Ar-Ge ve Tasarım merkezi işleyiş süreçleri benchmark çalışmaları
- Proje yönetim süreci oluşturma
- Teknik ve mali rapor hazırlama
- Aylık ve Ara hesap dönemi proje mali raporları oluşturma ve incelem
- Dönemsel izleme ve gerçekleşme raporları hazırlanması
TAMAMLANAN PROJELERİMİZ
FLANŞLI DIŞ TORX BAĞLANTI ELEMANINA AİT SİMÜLASYON DESTEKLİ PROSES TASARIMI VE PROTOTİP İMALATI
Soğuk şekillendirme prosesi; ürün yüzey ve mekanik özelliklerinin alternatif üretim yöntemlerine göre gelişmiş olması, hızlı üretim akışına sahip olması, oda sıcaklığında gerçekleşmesi, ürün ölçü toleranslarının düşük değerlerde olması gibi avantajlarından dolayı karmaşık şekilli parçaların şekillendirmesi için üretim yöntemi olarak seçilmektedir. Bu projede, mevcutlarından farklı olarak flanşı cıvatanın kendi üzerinde bulunan dış torx bağlantı elemanının soğuk şekillendirme proses tasarımı, malzeme seçimi ve kalıp-istasyon tasarımı, operasyon adımına bağlı tüm prosesin eşlenik simülasyonu ile malzeme akışı, sertleşme seviyesi, gerilme-gerinim dağılımı, deformasyon hızı ve sürtünme katsayısı gibi etkiler ortaya çıkarılarak, düşük alaşımlı hammadde ile 10.9 kalite standartlarını karşılayan yeni ürün geliştirme faaliyetleri gerçekleştirilmiştir.
YENİ NESİL YÜKSEK MUKAVEMETLİ ÇELİK KOMPOZİSYONU GELİŞTİRİLMESİ VE YENİLİKÇİ ŞEKİLLENDİRME YÖNTEMLERİNİN ESAS ALINDIĞI PROSES TASARIMLARI GERÇEKLEŞTİRİLMESİ
Projenin temel amacı; Ülkemizde otomotiv sektöründe kullanılmak üzere ‘Yeni nesil yüksek mukavemetli çelik kompozisyonu geliştirilmesi ve yenilikçi şekillendirme yöntemlerinin esas alındığı proses tasarımları gerçekleştirilmesi’ konusunda Deneysel ve Uygulamalı Ar-Ge faaliyetleri gerçekleştirerek, özgün çelik kompozisyonu ve üretim teknolojilerine ait proses tasarımları oluşturmaktır. Bu kapsamda araçların hafifliği ve mukavemeti önemli bir tasarım kriteri olmaktadır. Bu açıdan proje kapsamında; alaşım seçimi ve dizaynı, şekillendirme prosesleri tasarımı ve sonunda yarı mamul ürünlerin yeniden şekillendirilmesi sonucunda güvenlik, estetik ve tasarım sınırlamalarına bağlı olarak hafif ve mukavemetli yapıda araçlar üretilmesine yönelik Ar-Ge faaliyetleri gerçekleştirilmiştir.
OTOMOTİV ENDÜSTRİSİNDE TEKERLEK BAĞLANTI ELEMANI OLARAK KULLANILAN KISA DİNGİLİN SOĞUK DÖVME TASARIMI VE PROTOTİP ÜRETİMİ
Soğuk dövme prosesi; işlemin oda sıcaklığında gerçekleşmesi, üretim sırasında tufal formasyonunun meydana gelmemesi, son ürün ölçü hassasiyet toleranslarının oldukça düşük değerlerde olması, hızlı üretim akışına sahip olması, son ürün yüzey ve mekanik özelliklerinin alternatif üretim yöntemlerine göre daha gelişmiş olması gibi avantajlarından dolayı karmaşık şekilli iş parçalarının şekillendirmesi için üretim yöntemi olarak kullanılmaktadır. Soğuk dövme prosesi ile üretimi gerçekleştirilecek dingil (tekerlek bağlantı çubuğu) parçalarının yüzeysel, fiziksel ve mekanik özelliklerinin geliştirilmesi için Ar-Ge faaliyetleri kapsamında; proses dizaynı, pres seçimi, hammadde hazırlık safhaları, kalıp seçimi ve tasarımı, son ürün geometrisi ve tüm prosesin simülasyonu ile malzeme akışı, sertleşme seviyesi, artık gerilme-gerinim dağılımı, sıcaklık etkisi ve sürtünme katsayısı belirlenmesi gibi faaliyetler iş paketlerinde detaylı olarak değerlendirilmiştir. Firmamız, bu iş paketlerindeki faaliyetlerin içeriğindeki fiziksel, yüzey ve mekanik özellikleri belirlenmiş farklı kesitlerdeki ilk üretimi gerçekleştirilecek prototip kısa dingil-stub axle parçalarını; soğuk dövme yöntemi ve simülasyon uygulamalarını birleştirerek; başlangıç Ar-Ge faaliyetleri, yeni ürün tasarımı ve geliştirmesi, üretim yöntemi revizyonu-maliyet düşürme, son ürün karakterizasyon aşamaları kapsamında bir proje çevrimi ile yapma amacıyla Ar-Ge çalışmaları gerçekleştirmiştir.
SAC METAL KALIP TASARIMI GELİŞTİRİLMESİ VE PROTOTİP İMALATLARIN GERÇEKLEŞTİRİLMESİ
Sac metal şekillendirme; başta otomotiv ve dayanıklı tüketim malları imalatı olmak üzere endüstrinin birçok alanında kullanılmakta olan bir üretim yöntemdir. Bu yöntemde proses tasarımı, kalıp malzemesi seçimi, talaşlı imalatı ve ısıl işlemi gibi önemli proses parametreleri, üretim sonucunda elde edilecek olan parçanın fiziksel, metalografik ve mekanik özelliklerini yakından etkilemektedir. Bu proje kapsamında geliştirilmek istenen sac metal kalıbı ve ürünü; klima ünitelerinin metal parçaların üretimi için kullanılacak olup, mevcutta bölgemizdeki soğutma sistemleri-dayanıklı tüketim malları üreten firmalar tarafından ithal edilmektedir. Bu proje ile sac metal kalıp tasarımı sırasında; proses tasarımı, sac metal malzeme akışı, üretim sırasında kalıp üzerindeki gerilmeler, alıştırma ve kalıp dizayn parametrelerinden olan; açılar, kalıp tipi, tolerans değerleri gibi esasların temel alındığı, tasarım ve simülasyon destekli Deneysel-Uygulamalı Ar-Ge faaliyetleri gerçekleştirilerek ithal ikame yaratılmak istenmiştir. Ayrıca, tasarım aşaması ve prototip kalıpların imalat öncesi simülasyon ortamında analiz edilmesi ile; kalıp tasarımın doğrulanması, kalp ömrünün ve çalışma ortamında etkiyen gerilmelerin incelenmesi, kalıp üretimi için verimli bir tasarım-analiz-revizyon süreci, ürün üzerindeki şekillendirme parametreleri elde edilerek iş paketlerinde tanımlanan yöntemler çerçevesinde firma için hem yeni bir süreç hem de yeni bir kalıp tasarımının elde edilmesi hedefine ulaşılmıştır.
SAVUNMA SANAYİ ALANINDA KULLANILAN ELEKTRONİK TEÇHİZAT VE SİSTEMLERİ TASARIMI VE TEST FAALİYETLERİ / METODOLOJİSİ GELİŞTİRİLMESİ
Proje kapsamında gerçekleştirilecek temel araştırma ve deneysel geliştirme faaliyetleri kapsamında; elektrik elektronik, elektro-optik, mikrodalga, radar, navigasyon, güdüm ve insansız, aviyonik, bilgisayar, bilişim, haberleşme, savunma, kriptoloji, ulaşım, güvenlik, enerji, mekanik, kara ve deniz sistemleri alanlarındaki tasarımlara ait test faaliyetlerinin geliştirilmesi ve test sonuçlarının istatistiksel deneysel tasarım ile doğrulması için çalışmaları sürdürülmüştür. Savunma sanayinde kullanılan alet ve teçhizatların performansı, tasarlanan sistem ve alt sistem bileşenlerinin verimi ile doğrudan ilişkilidir. Tasarım yapılan bu sistemlerin çalışma şartları altındaki performansının kritik seviyede olması bu tasarımların doğrulanmasında test ve deneylerin seçimi, ilgili standartlar dahilinde geliştirilmesi, verilerin işlenmesi, karşılaştırılması ve performans arttırıcı yerlerinin ortaya çıkarılması gerekliliği bulunmaktadır. Yarı iletken ve süperiletken malzeme teknolojileri ve test sistemlerini içeren doktora çalışmasına sahip proje ekibi tarafından Teknoparkta temel araştırma çalışmaları başlatılarak Teknopark dışındaki bir firma ile işbirliği ve bu alanda yatırım çalışmalarının yapılması hedeflenmiştir. Proje kapsamında; Sistem ve ürün tasarımı, yazılım ve donanım seçimi, prototip imalat ve test ve ölçümleri kapsayan iş paketleri ile savunma sanayi sistemlerinin tasarımı ve prototip imalatı gerçekleştirilmiştir. Proje Ar-Ge sistematiğindeki gerçekleştirilen tasarım, donanım ve yazılım destekli olarak geliştirilmiş, laboratuvar ortamında prototip üretimler gerçekleştirilerek; sistemin daha yüksek verimde çalışması, yerleşimin küçük olması, donanımsal, yazılımsal ve mekanik değişimler yapılarak ortaya çıkan yeni ürünün doğrulama faaliyetleri hazırlanmıştır.
SOĞUK DÖVME YÖNTEMİ İLE AL ESASLI KOVAN ÜRETİMİ
Alüminyum alaşımlı malzemelerin otomotiv sektöründe kullanım miktarı gün geçtikçe artış göstermektedir. Son yıllarda ise soğuk şekillendirilebilirlik ve ısıl işlem sonucunda elde edilen yüksek mukavemet özelliklerinden dolayı otomotiv sektöründeki bazı aktarma organlarında kullanılmaya başlanmıştır. Bu projede; alüminyum alaşımlarının soğuk dövme veya ekstrüzyon yöntemi ile şekillendirilmesi için ürün kesiti, deformasyon hızı, sürtünme katsayısı, sıcaklık gibi etkenlere bağlı olarak kalıp ve operasyon adımları tasarımı, kalıp ve hammadde yüzey özelliklerinin şekillendirmeye olan etkisinin araştırılması, sertleşme ve malzeme akışı (material flow) davranışının belirlenmesi, proses için simülasyon destekli sürtünme katsayısı elde edilmesi gibi deneysel geliştirme çalışmalar sürdürülmüştür. Bu faaliyetler sırasında kalıp yüzey kaplamasının seçimi ve şekillendirme için en ideal sürtünme katsayısına sahip yüzey kaplamasının belirlenmesi de gerçekleştirilmiştir. Çelik hammaddeden farklı olarak Al alaşımlarındaki deformasyon sırasında; kalıp yüzeyinde adezyon problemi, yüzey çatlakları ve kalıp doldurmama, katlanma ve kesme kaynaklı hataların bertaraf edilmesi için hem hammadde hemde kalıp yüzey özelliklerinin geliştirilmesi ve seri üretim şartlarına uygun bir yüzey işlemi belirlenmelidir. Bu aşamada; proses sürtünme katsayısı belirlenmesi ve örnek kalıp malzemelerinin kaplanması ile deneysel olarak bu sürtünme katsayısına uygun kaplama malzemesi geliştirilmesi hedeflenmiştir.
DEVAM EDEN PROJELERİMİZ
GÜNEŞ ENERJİSİ SANTRALLERİNDE TRAKİNG SİSTEMLERİNE AİT TAŞIYICI PROFİLLERİN HESAPLAMALI MALZEME MÜHENDİSLİĞİ DESTEKLİ TASARIMI VE GELİŞTİRİLMESİ
Son 5 yılda imalat simülasyonlarının üretim geçmişini dahil ederek analizler yapabilme kabiliyetinin ortaya çıkması, entegre malzeme modellerinin oluşması ve eşlenik çözümler üretebilmesi sayesinde, şekillendirme süreci ve ürün tasarımının doğrulanmasında yüksek hassasiyetler elde edilebilmektedir. Eşlenik hesaplamalı malzeme mühendisliği esasında imalat simülasyonları gerçekleştirilmesi, proses parametreleri olan sıcaklık, kalibre tasarımı, deformasyon oranı ve hızı ve soğutma şartları ile malzemenin bu durumda göstermiş olduğu yapısal değişimlerin sayısal ortamda elde edilmesi sayesinde, proses ve ürün bazlı parametreler elde edilebilecektir. TWIN AR-Ge firması, üretim şartları ile yapısal değişimler arasındaki ilişkiyi sayısal ve deneysel olarak ortaya çıkarmak üzere faaliyette bulunup, güneş santralleri taşıyıcı sistemlerinde kullanılan profil üretiminde uygulanmasını sağlayacaktır. Yüksek ticarileşme potansiyeline sahip W kesitteki ürünü, doğrulanmış malzeme ve proses parametreleri ile üretimi sonucunda ise mevcutlardan yüksek dayanıma sahip ürün elde edilebilecektir. Sıcak haddeleme prosesi ile plastik şekil verme esasına dayanan bir yöntem olan şekillendirme de temel değişkenlerin başında, kalibrasyon-deformasyon oranı, birim şekil değişimi-enerji, ham madde – ürün hacim oranı, termal gerilme-termal deformasyon ve nihai ürün şekli-doğrultmayı etkileyen sıcaklık, zaman, hız ve enerji değerlerine bağlı olarak malzeme davranışının ortaya çıkarılması ve modelinin oluşturulması, oluşturulan modelin güneş enerji santrallerinde kullanılan profil kesiti üretimine ait süreç tasarımında kullanılması hedeflenmiştir.